11.14.2009

Bloody något.

Jag hade en ny 50-talsklänning med kraftigt tyg i underkjolen som fick den att klocka ut i kontrast till den figursydda överdelen. Ett svart tunt skärp med gulddetaljer som drog ner finhetsgraden och slingbacks till.

Vandrade vidare ut i Melbournenatten och mötte upp med vänner som redan hade festat ett tag, satte mig vid bardisken och cocktaillistan gränsade till romanlång. Till min förvåning beställde jag in en Bloody Mary från första sidan och bartendern pratade på, men när jag fick drinken påmindes jag varför jag sällan dricker den.

Bartendern fortsatte att prata trots att jag knappt svarade, men en flirtig bartender är inte mer överraskande än sill på midsommar, en del av traditionen. Han såg bra ut och en av mina vänner började intervjua honom, om vad han gjorde, var han arbetade och hon svarade ”så du är bara bartender?". Jag skämdes å hennes vägar när han svarade ”jag är bartender”.

Han vände sig mot mig och frågade vad jag gjorde och innan jag hunnit svara började en annan tjej berätta om mig, den kommande utställningen och avslutade med att jag inte träffade någon, bara mitt mobilnummer som saknades. Kanske berättade hon i bästa välmening, men wtf? Så jag fräste till, olikt mig, men att jag inte är tillsammans med någon är inte detsamma som att vilja träffa vem som helst.

4 comments:

Moi said...

bra rutet! Man har rätt att välja själv vilka man träffar. Jag menar så många gånger som ens fantastiska vänner har träffat män som gör att man tänker är hon inte klok!! gör ju också att detta delikata val inte med lätthet överlämnas till någon annan!

Anne said...

Det hade inte så mycket med honom att göra som att hon tyckte att jag borde träffa någon. Det var inte hennes sak, mer så.

Dessutom vet man alltid och då menar jag inte som i kärlek vid första ögonkastet, men som i att man vet att man vill vara nära den personen.

Miss Upsey Daisy said...

Jag ogillar människor som ska "bestämma" och lägga sig i sådant som man vill sköta själv. En vän till mig berättade för en man som flörtade massor att " Miss UD är minsan på rebound". Jag bad henne dagen efter att ALDRIG ALDRIG säga sådana saker igen.

Anne said...

Men usch och fy vilken sak att säga och bra att du sa ifrån. Förstår precis det där med att lägga sig i och visst är det en del i det.