12.31.2009

Skål!

Australierna älskar sina maskeradfester och jag älskar dem precis lika mycket. Halva nöjet ligger i att leta kläder och tillbehör och alla är lite mer närvarande på festen.

Det blir en charlestonhybridklänning med ena axeln bar och med draperingar och strasspärlor i band längs axeln. Hittade precis rätt Charlestonhalsband med massa pärlor. Dessvärre var det dyrare än klänningen. Shit happens. Expediten och jag började prata nyårsfester och hon skulle också på maskerad ikväll. Temat var plyschparty. (?!)

Jag har en matchande svart kort peruk, problemet är att jag verkligen inte klär i svart hår. Jag väljer mellan tunt diadem med stora fjädrar eller huvudband. Med fjädrar. Bandet är mer tidsenligt, diademet är snyggare, om man nu är snygg med fjädrar utstickande från huvudet. Oavsett inleds alltså 2010 i bästa indiananda.

Gott nytt år kära vänner!

2 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Gott Nytt År Anne. Hoppas du får ett fantastiskt 2010 men det tror jag. Vet INGEN som är så driven som du är :)

Anne said...

Tack detsamma Miss Upsey. Jag hoppas att du får ett fint 2010.