12.30.2009

Korsetter, nätstrumpor och fjädrar

Mitt första nyår i Melbourne envisades jag med att ha en glittrig golvlång aftonklänning. I morgon tänker jag ha något kortare, dels för att det fortfarande är 40 grader trots att det är kväll, men framförallt för att det blir burlesk nyårscabaret på en teater i stan.

Mina vänner har handlat in korsetter, nätstrumpor och fjädrar en masse. Nätstrumpor har jag liggande sedan någon plåtning, men tveksamt om de behövs i värmen. Korsett kan vara rätt, men tanken på att gå hem mitt i natten i korsett och högklackat längs King Street känns helt fel. (På King st ligger herrklubbarna varvade mellan advokatfirmor och rättssalar).

Det är sådant man kan ha på sig när man går i sällskap med en man och känna sig säker, men mindre kul när man går själv. Hur som helst är jag visst den enda som inte är gift eller förlovad i sällskapet så något burleskt underklädesmode blir det nog inte. Om jag inte hittar något snyggt, annars blir det nog en betydligt sötare charlestonklänning. Med handskar och svart peruk.

No comments: