7.08.2007

Slit och släng

Jag hade planerat att äta ute igårkväll, men det var aningen optimistiskt tänkt. Det funkar inte att lämna sina avskedsdrinkar och jag fick nöja mig med några pistaschnötter från baren. När jag kom hem till lägenheten i natt kom jag på varför jag hade tänkt äta ute. Det fanns ingenting att äta i köket, inte ens några kex. Det fanns ingenting i kylskåpet heller, ingen yoghurt, inget smör. Fast smör har man såklart ingen nytta av utan bröd. Eller, det fanns faktiskt två saker i kylen, två morötter, så det åt jag innan jag lade mig.

I morse innehöll köket inte ens några morötter och det är då man nöjt tänker att det bara är att gå ner i hotellrestaurangen och äta frukostbuffé. Bra tanke, mindre bra när man kommer ner och ser att frukosten slutade serveras en halvtimme tidigare.

Två alternativ, Starbucks runt hörnan eller seven eleven runt andra. Med tanke på hur tomt det är på hyllorna i mitt kök valde jag seven eleven. Jag kan inte låta bli att skämmas lite när jag handlar dyr yoghurt och tandkräm för 40 kr bara för att jag är för lat att gå upp till min närmsta mataffär på Elizabeth Street.

Eftersom jag flyttar i nästa vecka känns det meningslöst att handla nya saker. Maten visade sig förstås vara något dumt att ta slut på. Samma gäller schampot, det bör räcka veckan ut tänker jag hoppfullt. Mitt tvättmedel tog slut för ett par dagar sedan och jag vägrar köpa nytt. Jag använder nu strategin att låta bli att tvätta. Resväskan är full och jag har kläder som jag inte kan ta med. När ett plagg är smutsigt är det bara att släppa det i papperskorgen istället för tvättkorgen.

No comments: