7.31.2007

Ändrade planer

Sydamerika blir till söder. Egentligen inte, men det lät bättre att skriva. Jag hade planerat ett par dagar i Stockholm denna vecka innan jag skulle på semester utomlands i nästa vecka. Flytten till Stockholm var planerad till slutet av augusti. Istället ringde en tidigare arbetskontakt och erbjöd mig ett vikariat i Stockholm och det är inte läge att tacka nej. Jag börjar i morgon med tio undervisningstimmar. Inte arbetstimmar utan undervisningstimmar.

Jag har en lägenhet att flytta in i men den har varit uthyrd och ekar nu tom tommare tommast. Ärligt talat minns jag knappt vad som finns kvar. I dag har det varit ner i källaren och upp på vinden i jakt på de saker som jag vill ha med mig. Det viktigaste är packat nu, några klädombyten, skor, sänglinne, kudde och filt, handdukar, necessär och några kökssaker. De större sakerna får jag ta i bilen senare. I dag blir det tåg. Men det är okej, dator, ipod och visual diary är packade så jag klarar mig. Risken är nog stor att jag somnar halvvägs efter allt stressande.

2 comments:

Laanna said...

Oj, undervisning såhär mitt i sommaren. Och tio timmar låter inte som en mjukstart direkt...

Anne said...

Något mer intensiv start än jag hade räknat med.