4.18.2011

St Kilda living

Sista veckan bor jag hos Suzy och hennes man i St Kilda, en närförort nere vid havet. De är otroligt generösa och jag har ett våningsplan för mig själv. Fick husnycklar och bilnycklar, även om de senare lämnades i retur. Vänstertrafik…
Suzy är nog den vän jag saknat allra mest när jag flyttade, vi är så lika, vi klär oss lika, vi tänker lika, vi skrattar åt samma saker, vi tycker lika stilistiskt även om vi fotograferar olika saker.
Vi öppnade vi en flaska Chardonnay, satte på bomullsvantarna och bläddrade ärligt och kritiskt igenom våra folios. Ägnade timmar åt teknik, ljusdiskussioner och bättre feedback finns inte och jag fick massa nya bra tankar och längtar nästan att trycka om och fixa till.
Vi hade båda plåtningar i stan igår, hon en politiker i stadshuset, jag med en musiker i Melbournes gränder. Vi släpade med en 3 meter backdrop i bilen till hennes plåtning och eftersom vi inte fick parkering i närheten gick vi ett antal kvarter med den långa fonden i morgonrusningen. Oh well.
Det är tidigt på morgonen, men det är full aktivitet i huset. Suzy fick en viktig och brådskande reklamplåtning och jag ska strax iväg till en videoinspelning. Tyvärr är det inte bakom kameran som vanligt, utan framför. Why oh why gick jag med på det här?
En av mina gamla lektorer på RMIT bad mig föreläsa och spela in materialet. Typ vad som händer efter utbildningen är avklarad. Mitt hår är i alla fall spegelblankt och fint; Suzy fixade in mig på sin hårsalong och vi gick tillsammans, stolarna intill varandra. Mycket roligare så.

No comments: