4.15.2011

20

Var ute med de vänner jag hängde allra mest med när jag gick min fotoutbildning, Suzy och John. De sa att det kändes som att kastas ett år tillbaka när jag var här igen. Det är lite så det är, som att gå tillbaka även om det naturligtvis inte är så. Men det går inte att komma undan ett visst vemod av att vara tillbaka.
Roligt var det i alla fall att träffa dem och vi barhoppande i Melbournes gränder, Misty, Spicemarket, testade ett par nya ställen. Fick i vanlig ordning höra det senaste bland Johns flickor. Han behöver inte jobba så hårt, blond, lång, blå ögon och fotograf. Flickor gillar sådant och han ville veta mer om min senaste date. Det visade sig att daten var 11 år yngre än jag (!), nästan 20 år yngre än mitt senaste förhållande. Vid det här laget lutade sig John närmre, drack ur sin gin och tonic och sa "share".
Sa ja, daten såg (mycket) bra ut, lång, blå ögon, trevlig, men under daten sa han "min mamma sa". Det här tyckte såklart mina vänner var hur kul som helst. Tyckte inte jag.
På pojkars raka sätt kommer slutsatsen om att det inte är nödvändigt att prata och med ett höjt ögonbryn att det är fel att dissa någon på grund av ålder. Men det handlar såklart inte bara ålder och jag reser tillbaka om en vecka. Desto bättre tyckte han.

No comments: