1.20.2010

Sådant som australierna gör bättre

Det finns saker som australierna gör bättre och jag tänkte hamstra lite. Först köpte jag en ny solkräm, för att bo i ett land utan ozonskikt har konsekvensen att de flesta går med solkräm året om.

Solkräm är aldrig kul och huden gillar inte, men den australiska solkrämen är lååångt från den vita kletiga solkrämen som säljs i Europa. Här finns något så bra som matt solkräm som är betydligt lättare för huden att leva med. Rekommenderas.

Det är en av de saker som jag ser fram emot med Sverige. Slippa solkräm.

Sedan gick jag till ett varuhus för att köpa underkläder. Bonds hipsters bikini kan vara de skönaste trosorna någonsin, inte hetaste, men vardagsbäst. Så jag tänkte köpa nya, dels till mig och dels till min syster som också älskar dem.

Jag gick runt bland hyllorna, först ett varv, sedan ett varv till innan jag fick fråga. ”De har bytt tryck”, sa hon och gick fram till en hylla och drog fram ett par. Från enfärgade trosor hade den nya modellen logon tryckt över hela linningen i stora bokstäver.

Då.
Nu. (liknande i alla fall)

Jag stod där och surade med trosorna i ena handen och funderade på om jag kunde leva med trycket eller inte. Inget bunkrande här inte och jag sörjer lite fortfarande. Undrar om man fortfarande kan hitta nya av gamla modellen?

No comments: