9.27.2009

Dagen efter i Australien

Det är dagen efter i hela Australien, dagen efter fotbollsfinalen och det funkar lite som midsommar. Alla drar ut på landet, eller okej inte landet, men i trädgårdarna och det grillas på varje bakgård, kylskåpen svämmar över med öl och stormformats TV:n åker ut på terrassen. Sedan festas det som det inte fanns någon morgondag. Nu är jag ganska ointresserad av australisk fotboll, TV och öl i allmänhet så jag hoppade över grillfesterna.

Vi var ute i veckan började med stil, men efterhand som barerna stängde blev det alternativa rockklubbar framåt morgonen och cocktailklänningen med glitterjacka blev en aning överklädd. Fast kanske var det bra för jag träffade på en modedesigner på en klubb och han berättade att de skulle köra min bild i ett designmagazine, med credit. Det gillar vi.

Vi var ute ett stort gäng och det är inte ovanligt (billigt) att beställa in kannor med öl. Not my thing, men det var sent, långa köer till baren och där stod han med bruna ögon, räckte över ett glas till mig och hällde upp. Det var inte så illa som jag mindes. Suzy såg mitt ölglas, gav mig en blick och log ett retsamt leende.

Vi stod ute på en bakgård när en tjej kom fram och hon hälsade på mannen intill mig ”och du är Annevis vän förstår jag”. ”Vi är vänner”, hörde jag honom svara. Och det är vi ju. Det hände ett par gånger till den kvällen att människor utgick från att vi var ett par. Vi pratade bara.

2 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Jag har fått förfrågan att åka tillbaka till Australien nästan sommar men jag tror inte att det går.. Synd,men du håller det levande åt mig.

Anne said...

Australien finns kvar. Det blir när det blir och det är alltid nice att komma tillbaka.