3.18.2009

Come on ladies

Lämnade stan före sju i morse för att hinna ut till Canon och tillbaka innan morgonens första genomgång och mötte en uppgiven kursare. ”Jag orkar inte; jag fixar det inte” sa hon med röda ögon i, blå under. Det finns mycket att säga, en sak att göra och med ett ”come on ladies” lämnade vi stressiga Swanston Street och gick in i China Towns smala gränder, käkade billiga dumplings på ett småläskigt hak och slog oss sedan ned på utomhusbaren Section 8 (aka Container Bar).

Det är asfalt, träpallar och en av mina favoritbarer/kafé, speciellt på eftermiddagen tidig kväll. Den har blivit lite för hypad kvällstid, speciellt eftersom populära St Jeromes ett par gränder därifrån lägger ner, men eftermiddag är Section 8 fortfarande guld. Vi beställde in en runda drinkar, satt i skuggan i sensommarvärmen och pratade om män, om Sydney och om livet efter utbildningen.

En timme senare var vi tillbaka inför kritikpanelen och så mycket mindre prestigelöst med sol, dricka och vila i kroppen. Och effektivt, jag har hunnit fotografera långt mer än jag hade räknat med och medan jag plåtade kände jag att golvet gungade och tittade upp, frågade om de andra hade känt jordskalvet. De började skratta och frågade vad jag hade druckit, men så var det inte. Melbourne hade vid femtiden ett andra jordskalv på två veckor, 4,6, sådetså.

No comments: