10.27.2007

Bombay

After work igår blev Hotellet och ett par glas rosé. Nice. Cocktailklänningläge om man känner för det. Annars funderade jag på var byråbaren var. Det verkar inte som vår byrå har någon, men det var många borta.

En annan sak som jag har tänkt på är att det är knäpptyst på byrån bortsett från telefoner som ringer och reklamfilmer som går i bakgrunden. Ingen musik alls och jag känner mig lätt tonårsaktig med min ipod på. Jag tycker inte om tystnad. Igår morse plågade jag mina kollegor med att spela bombayinspelningar på datorn. Om och om igen. Senast i morgon ska jag ha satt ny copy till en indisk liten reklamfilm. Jag har inte börjat med copyn till filmen. I morgon ska jag också ha gjort ett 30-tal thumbnails och just nu har jag en. Hela dagen i morgon är inplanerad och jag måste rita och skriva i dag.

Det är bara det att min franska kompis är i Stockholm och jag har lovat att träffa honom om en timme. Får skissa på väg.

No comments: