7.06.2007

Uppförsbacke

Det känns som att jag går i uppförsbacke men jag går i alla fall framåt. Det är stressigt stressigt med allt från förberedande inför lägenhetsvisning, till att passa in tider för matttvättare till den kritiska fotofolion. Jag fick ägna förmiddagen till att förbereda inför lägenhetsvisningen och det var löjligt många människor som trängdes i min lilla lägenhet. De rusade alla fram till fönsterna och sedan var det allmänt petande och ryckande i garderobsdörrar. En man frågade om han fick provsitta soffan, som om det spelar någon roll? Jag var glad när de lämnade lägenheten och jag hoppas jag slipper fler visningar.

Eftermiddagen har ägnats åt kritiskt granskande av bilder och jag har lagt över de bilder som är intressanta i en fil nu, men jag har inte börjat med redigeringen av dem. Måste göra det klart på söndag och lämna in för tryck på måndag. Det är planen i alla fall. Deanna ringde tidigare i dag och frågade om jag ville med på gallerirunda men jag var tråkig och tackade nej. Var tvungen att arbeta med folion. Det har jag nu gjort det ett antal timmar och när Prue ringde för en stund sedan och frågade om jag vill hänga med ut på middag sa jag ja. Det känns som att kniven mot strupen behövs bytas till kniv i maten.

Det känns som att jag går i uppförsbacke men jag går i alla fall framåt. Igår ringde jag Golden Mountain där det var tänkt att jag skulle ha mina avskedsrinkar för att bekräfta antalet besökare. Det visade sig att de hade dubbelbokat och att de inte kunde ta emot oss. Efter massa ringande och fixande blir det nu på en bar några hus längre ner på mysiga Lily Black. Ärligt talat tror jag nästan att det blir bättre än något för lugna Golden Mountain.

När jag var ute och handlade tidigare såg jag att stan är tapetserad med Michael, akrobaten från Circus Oz som var med på spelningen med Strip for Cash. Circus Oz spelar just nu för fulla hus i Melbourne. Själv kunde jag inte låta bli att tänka på att sist jag såg den trevlige akrobaten var efter några öl och akrobatens akrobatik var på nivån att han satte sig på min kamera.

No comments: