7.08.2007

Det finns drinkar

Klockan var runt halv två när en tjej jag lärde känna för ett par månader sedan dök upp. Hon var uppenbart hög och när hon fick syn på mig fick jag en av de blötaste kindpussar på länge. Sedan gick hon för att köpa en drink och kom tillbaka utan drink. Jag frågade var drinken blev av och hon svarade något om att bartendern bett henne lämna baren eftersom hon var otrevlig, men hon kunde inte komma ihåg vad hon sagt. Så frånvarande var hon när hon satte sig intill mig.

Efter ett tag repade hon nytt mod och kom tillbaka med en drink i handen. En trippelvodka för säkerhets skull. Ännu senare var hon ännu mer onykter och hon satt intill mig och svamlade osammanhängande om hur mycket hon skulle sakna mig när jag reste och att det var sista gången vi sågs. Hon lutade huvudet mot min axel och jag lyssnade med halvt öra på hennes förvirrade tal. Medan hennes huvud låg kvar mot min axel började hon kyssa min hals. I ögonblicket efter kysste hon mig i ansiktet innan jag hann resa mig. Jag blev så överraskad att jag inte riktigt visste vad jag skulle säga och från baren gav mig Grace en lika förvånad blick.

Det fanns inte mycket att säga och jag gick och köpte en drink till mig, en cola till henne och drog sedan med mig Grace och hennes nya bekantskap Andrew till vårt bord. Ibland förstår jag inte själv hur jag hamnar i de mest underliga situationer.

No comments: