6.29.2007

Fotoutställningar

Deanna ringde och väckte mig i morse och jag svarade såklart att jag redan var vaken. Hon sa bra eftersom hon var på väg och hämta upp mig. Det var nytt och blev ett något stressigt uppvaknande. Vi började med brunch uppe på söta Madame Sousou i Fitzroy och åkte sedan vidare till CCP, Centre for Contemporary Photography.

Det är nog mitt favoritgalleri i Melbourne och just nu har de en samlingsutställning med massa bra foton. Nya Zeeländska Ann Shelton hade fyllt en vit vägg med fotografiska bokhyllor. Ett annat foto i skiraste pasteller som lämnade avtryck från Jennifer Stephens.

Min fotoklass har blivit tillfrågad av ett galleri om vi vill göra en fotoutställning i Fitzroy och det verkar som att det blir en grupputställning i augusti. Då är jag inte längre kvar i Melbourne, men det vore enkelt att lämna kvar ett foto. Jag tog en lång serie nakenfoto i studio och där är en bild jag är nöjd med. Får se hur det blir, om det blir.

No comments: