5.12.2007

Dude

En del vänner kommer aldrig i tid och jag väntade tio; jag väntade tjugo minuter. Medan jag väntade utanför Corner Hotel ramlade det plötsligt ut ett gäng lätt berusade nattvandrare från puben intill. En av männen vrålade högt ut i natten:

- Melbourne här kommer vi!, skrek han medan han började vandra gatan ner åt vänster.
- Dude, du går på fel håll, sa flickvännen kallt medan hon tog av till höger utan att stanna.
- Oh.
- Yeah.

När mina vänner anslöt började vi med middag på en närliggande mexikansk restaurang. Det var länge sedan jag åt det och det var farligt gott. Sedan blev det Corner och vi växlade mellan förband och the roof top garden.

På Corner finns det barer inne i spellokalen, sedan finns det ett sunkigt ölhak på bottenvåningen dit de flesta går. Det finns också en betydligt mysigare bar högst upp och den är ett klart bättre alternativ, speciellt när det är varmt ute. Det var det inte igår.

Det var enbart lokala band som spelade igår och för en gångs skull var inte Corner utsålt, men det var ändå en mycket människor. Vi hade oturen att hamna intill ett gäng mycket överförfriskade ungdomar från landet i trängseln framför scen. De envisades med att köra någon slags våg och knuffade på allt och alla. Det hela avslutades otippat med att de unga herrarna drog av sina tröjor och snurrade dem runt i luften i de avslutande tonerna till Forever Young. Så kan det gå. Vi det laget hade åtminstone jag flytt fältet undan de svettiga överkropparna.

Bortsett från de tröjlöse var spelningen bra, framförallt har han bra röst Tobi Martin. Generellt tycker jag nog att en del av låtarna var lite svaga, medan andra blixtrade till.

2 comments:

Anonymous said...

Värdelöst att behöva vänta på vänner när man ska träffas. Kanske inte ska säga så mycket för jag är ingen höjdare på att passa tider själv. Men försöker dock så gott jag kan. Med blandat resultat.

Anne said...

Jag håller med dig. Klart irriterande att vänta. Jag är vanligtvis i tid, men det är klart att andra gånger blir det något senare. Men inte 20 minuter senare.