5.14.2007

Architecture in Helsinki

Förmodligen känner flera av er till Architecture redan och bandet består av flera musiker och det var lite intressant att se dem virvla runt och byta platser på scen. I en låt var en medlem sångare, i nästa basist och i en tredje gitarrist. Överhuvudtaget kan bandet snarast beskrivas som omkringhoppande och det blev lite falskt här och där men det gjorde det bara mer charmigt. Det var en enda stor glädjeyra och den uppmuntrades av sångerskan som sa ”Jag vet att vi är i Melbourne, men om ni har era dansskor. Använd dem.” Och Melbournepubliken dansade och skrattade till deras toner. Jag grät.

Nej, det gjorde jag inte. Architecture kommer till Sverige i augusti och spelar i Göteborg. En massa andra band som ni inte vill missa kommer att spela, bland annat Regina Spektor, Malajube och CocoRosie. Boka biljetter people!

3 comments:

Jo said...

Missa inte The Go! Team på Way out West! De har gjort den kanske mest energifyllda skiva jag har. Regina Spektor och CocoRosie har setts på Accelerator, underbara spelningar från båda två - det låg liksom något magiskt över speciellt CocoRosie som fick hela publiken att låta som djungeldjur.

Anonymous said...

Funderar på att gå på Way Out West. En hel del bra band. The Go! Team är ett av banden jag vill se. Det vore på sin plats om de kom med en ny skiva nu tycker jag. Likaså AIH. Eller deras är väl på g, i augusti tror jag.

Anne said...

Johan: Tyvärr lär jag nog missa spelningen, men bandet i sig är icke att förglömma.

Pinhead: Ja, Göteborg är inte alltför långt från dina krokar. Om Aih bådar låten heart it races gott inför plattan.