4.05.2007

Birthday drinks

Jag fyller år i veckan. Det ska firas. Rejält. Förra månaden satt jag tillsammans med några vänner på Ginger bar och drack goda cocktaildrinkar. Spicy mint and cinnamon Mojito om jag inte minns fel. Jag nämnde att min födelsedag inföll under påsken och min svenska vän sa förvånat att det gjorde hennes också. Det skiljer tydligen bara ett par dagar mellan våra födelsedagar, ja bortsett från att det skiljer något år eller så.

Inbjudan skickades ut för ett par veckor sedan men eftersom det är påsk vet vi inte riktigt hur många som kommer att dyka upp. Det kan nog bli en del. Förhoppningsvis. I veckan fick jag ett lätt desperat mejl från en av våra inbjudna gäster. Hon fyller också år i helgen och eftersom hon varit bortrest hade hon inte planerat något. Hon frågade om hon fick fira tillsammans med oss. Det får hon. Så nu är vi tre flickor som har birthday drinks på Misty Bar i Hosier Lane (off Flinders Lane) på lördag från klockan åtta. Det kommer definitivt att bli fler cocktails och mer champagne. Kom om du vill. Du är inbjuden.

No comments: