1.14.2010

Allt eller inget

Stanna eller lämna. De senaste dagarna har varit jobbiga och efter ännu en sorglig visumhistoria gick jag rakt ner till resebyrån och bokade en enkel resa till Köpenhamn. Enough. Skickade ett brev och sade upp min lägenhet. Gick fram och tillbaka till posten som en jojo på speed och skickade iväg sex kartonger med kläder, böcker, skor och bilder.

Bara resväskan, kameraväskan, folio och ett fåtal kläder finns kvar. Igårkväll skrubbade jag lägenheten med tårarna rinnande i ilska och frustration. Hur jävla svårt kan det vara att skaffa ett arbete egentligen, eller jag fick ju det, mer än ett, här och i Sydney, men det blev ändå inte av olika anledningar. (visum)

Det är lite splittrat, en del av mig är arg och besviken, ledsen att lämna vissa saker, lättad att ha bestämt mig, glad att få träffa familj och vänner i Sverige snart.

Det känns så definitivt, allt tar slut. Men det innebär också att det blir mycket nytt.

Suzy kommer hit snart och hämtar upp en kartong med saker som hon lagrar åt mig om det skulle bli någon förändring. Vi ska vidare ut och bestämma venue till mina avskedsdrinkar nästa fredag.

Det märkliga är att när man släpper så händer det alltid saker som man inte planerat, inte tänkt. En designer som jag har arbetat med tidigare hörde av sig. I mars kommer bilder jag tagit publiceras på den här nationella kedjans modemagazine. Bubbly i kväll.

4 comments:

egoistiska egon said...

Oj. Välkommen hem då, och grattis på samma gång.

* said...

detta kommer leda till något annat. förstår om det känns så förjävligt att lämna allt, nu.

men möjligheterna är oändliga för dig.

ta en drink för mig. en syrlig och snygg.

och jag tar en för dig, blodröd och stark. :D

Peter Madison said...

Surt att inte få visum när du ändå bidrar till den australienska statskassan liksom. Det är ju inte så att du snyltar. Muppigt.

Well, uppåt framåt Anne och det ena brukar ge det andra och du är ju en framåt person så du fixar naturligtvis så att det blir bra för dig!

Go girl go!

Anne said...

Egon, jo tack.

*, lovely. skål.

Peter, det är okej. Hade jag stannat hade jag inte kunnat plåta kommersiellt pga det sponsrade visumet.