11.16.2009

Now what?

Jag lämnade in min 10 000 kronors folio i dag med skinande blanka sidor, flera kilo tung. Bara sådär. Klar. Två års slit, ändlösa timmars redigering framför datorn, långa dagar, långa nätter, stammis på tryckeriet, omtryck och bomullsvantar för att inte sätta märken på det glansiga pappret.

I dag lämnade jag folion ifrån mig och plötsligt kommer verkligheten krypande. Vad händer nu? Vad gör jag nu? Och framförallt, var? Visserligen är det fortfarande en del arbete med vernissage om lite drygt en vecka; jag får tillbaka min folio på måndag och tanken är att det ska bli intervjuer därefter, men jag är inte riktigt klar och har inte sökt ett enda arbete än.

Jag vet att min examensfolio är stark, men trots omtryck efter omtryck hittar jag nya detaljer som kan förbättras. Men man måste också se den större bilden och allt handlar inte om folion. Frågan är vad jag gör med min folio. Vad händer nu?

Just i dag var svaret några glas vin. Resten tar vi i morgon.

6 comments:

Fredrik said...

Vin är ibland det bästa sättet att se saker med lite distans och andra (dimmiga?) ögon.

We all need it occasionally. Så att säga.

Anne said...

Tror det också.

Pernilla said...

Grattis till inlämningen! Skönt att inte längre ha makten över vad som sker, gissar jag?

Anne said...

På ett sätt ja. Lättad. Men stressad vad som händer sedan.

Miss Upsey Daisy said...

Förstår din stress men du har klarat dig förut eller hur!

Anne said...

Jo, lika jobbigt varje gång dock.