7.30.2009

En liten detalj

Allt är klart för vernissagen i morgon, bara en liten detalj. Jag har fortfarande ingen ny klänning eller skor. Jag hade tänkt att jag skulle hinna det innan jag började klockan tolv i dag. Jag har sovit för lite länge, arbetat om nätterna också och jag vaknade klockan elva i ”morse” med ett ryck, halvt i chock vad klockan var och fick rusa till universitetet. Någon klänning blev det inte och affärerna var stängda sedan länge när jag gick hem sent ikväll.

En pojke frågade om jag hittat någon ny klänning för jag beklagade mig redan igår. Han sa att han kommer i morgonkväll och såg fram emot att se den. Utställningen tänkte jag. Klänningen sa han.

Jag ska vara på galleriet och hänga utställningen tidigt imorgon och Suzy, en av mina bästa vänner, ska hjälpa mig. Hon är också fotograf men har arbetat som setdesigner på filminspelningar och filmproduktion tidigare och hon konstruerar alltid massa intressanta saker till sina plåtningar. Jag är tacksam att hon är där för när det kommer till att se till att saker hänger rakt är det ingen som litar på mig, absolut inte jag. Jag skruvar konsekvent i skruvarna i fel hål i Billybokyllor och annat. Måste få några timmars sömn. Det blir en lång dag och natt i morgon förhoppningsvis i nya klackar.

No comments: