4.01.2009

I'll Eat You Up

Det finns stunder när jag funderar över meningen med att ha en dyr lägenhet mitt i stan när jag ändå aldrig är hemma, men om jag inte bodde mitt i stan skulle jag omöjligt hinna med allt. Jag har plåtat i en dansstudio i Richmond de senaste två dagarna, plåtat i en annan studio i Carlton om kvällarna.

Jag arbetar med en fotojournalistisk serie och följer en dansare och just nu repeterar de intensivt för föreställningar till helgen. Jag är den enda icke-dansaren i rummet, men jag tror jag har arbetat mig in i gruppen, smälter in och det är befriande att kastas in i en annan vardag. Älskar att vara tillbaka i dansmiljön, intensiteten, spänningen, koncentrationen på scen, skämten bakom och det är en underbar grupp att följa. Det var längesedan jag hade så roligt med ett fotoprojekt.

De hade en ny danslärare som kom in idag och omg så snygg han var och eftersom jag inte träffat honom tidigare presenterade jag mig och förklarade varför jag var där, hans show typ. Han bara log, tittade ner mot min handled och sa att kameran redan avslöjat mig. Yeah. De har fokus på nutida dans, mycket street, jazz och funk och låtarna har rullat om och om igen. Den här har jag lyssnat på hela dagen så den får hänga med ut på kvällens träningsrunda. Dagens mest förvirrande är att en man, som jag festade med för en månad sedan, hörde av sig och vill träffas.

2 comments:

Fredrik said...

Jag älskar den typen av dans.

Så mycket.

Anne said...

moi aussi.