2.26.2009

Le spacebar

Golvet är rensat från foton, istället är det soffan som svämmar över med uppslagna glassiga modemagasin, Vs, italienska Vogue, Frankie, Poster magazine och Bon. Jag älskar tidningar med mycket vitt och genomtänkta bilder och design. Lite slösigt att köpa alla favoriter men jag håller på att ta fram en ny grafisk profil, letar inspiration i linjerna och hastiga skisser ligger intill.

Jag har en intervju på tisdag. Bra, men det innebär ännu en natt med för lite sömn för att förbereda filer till tryckeriet för att hinna få dem klara. Jag skulle bli överlycklig om jag fick komma in på halvfart.

Det går redan på helfart. Sommarledigheten är definitivt över och det är svårt att hinna med trots att jag är organiserad. En kursare kom inrusande i studion med ett spacebaravtryck i pannan efter att ha somnat över datorn. Ungefär så, men ärligt talat tycker jag det är skönt att vara igång igen.

2 comments:

egoistiska egon said...

Haha! (spacebar-avtrycket)

Anne said...

mmm, en ny klassiker tror jag.