11.05.2008

Lager på lager

Min första mascara var grön, inköpt på en flygplats någonstans vid medelhavet i slutet av 80-talet. Den gröna mascaran byttes ut till svart och sminket var viktigt tidigt. Så vuxet, så rätt.

Färger och produkter har ändrats men sminket stannade kvar, för länge sedan en vardag. Något självklart och utan en känsla att inte vara klädd. Det första jag gör när jag kommer hem är att tvätta av sminket, om jag ska ut senare på kvällen lägger jag ändå nytt.

Jag sminkar mig inte om jag ska vara hemma och när var sjuk förra månaden låg sminket orört. Jag var sjuk längre än jag varit någon gång tidigare och jag var utan smink länge. I dag var första gången jag haft smink på sedan början av förra månaden. Det måste vara bra, som i att jag är friskare. Ändå kändes det lite halvjobbigt att sätta på, kanske inte onödigt, men ovant.

2 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Jag sminkar mig varje dag. Inte alltid på helgen om jag bara ska vara hemma men annars ingår de alltid i det dagliga.

Anne said...

Missy, jo en rutin som funnits där länge.