7.20.2008

La petite princesse

Det kom ett sms från Sverige. En av mina vänner har fått en liten flicka. Flera av mina barndomsvänner har barn, ett, en del två. Det är skillnad när det är en av mina närmsta vänner som fått barn.

Vi gick första dagen i skolan tillsammans; hon och jag fortsatte sedan att dela bänk i tolv år. Vi visste det mesta om varandra då och även om vi inte längre delar vardagsminnena, vet vi fortfarande det viktiga om varandra.

Barn kräver rutiner och jag har inte det i mitt liv. Kommer inte ha det på ett tag. En australisk man frågade mig på vår första date om jag ville ha barn. Nej, det gjorde han inte. Han frågade varför jag inte hade barn. Jag kunde inte avgöra om han skämtade eller inte, så jag frågade hur många barn han hade. Lika många som du, sa han och log.

No comments: