5.12.2008

Obnoxious workoholic

En av mina fotolärare har en teaterbakgrund och hon tillämpar det ofta i vårt arbete. Idag bad hon mig att ställa mig upp inför klassen. ”Du tål det”, sa hon och där stod jag.

Hon vände sig till de andra i rummet och bad dem beskriva mig i adjektiv och hur de skulle gestalta egenskaperna i ett porträtt. En del av orden överraskade mig, andra inte.

Vänlig
Ambitiös
Målmedveten
Partygirl
Obnoxious workoholic, (hehe, beror på vem/vad man jämför med)
Beslutsam att komma vidare
Fascinerande
Stark
Intelligent

Intelligent har med mina tentor att göra. Har haft 100% på de senaste och Ellen kallar mig bloody geek. Bästa resultaten sätts elitistiskt upp i korridoren, men ärligt talat är teorin inte speciellt avancerad.

Det kan förstås ha att göra med en DVD vi såg i veckan som till stora delar var otextad. Eftersom det var få som förstod franskan och tyskan översatte jag smått oengagerat. Nu har de fått för sig att jag är någon slags språkgeni när jag i själva verket bara är europé med aningen expressiv tyska.

2 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Mer party förra gången i Australien?

Anne said...

Mer arbete mindre party, men ändå party. Någon ordning får det vara.