5.24.2008

Gammalt

En gentleman skjutsade mig hem. Hade inte räknat att en man jag datat ett år tidigare skulle vara i bilen, men till skillnad från ett par månader sedan pratade han med mig istället för att vara tyst. Inget att minnas dock. Träffade en man som bjöd ut mig förra året, som bjöd ut mig i år men jag ignorerade. Orkade inte försöka känna något jag aldrig kände. Han är vacker, men han är inte för mig. Han visade upp sin flickvän, pratade om hur fantastisk hon var. Good on you sa jag. När han gick kramade han mig utan att släppa.

En annan man har alltid haft ovanan att stirra ner i min urringning. Han gör det totalt skamlös, men när hans hand otippat hamnade på mitt lår var det läge att säga att jag träffade någon. Jag är van att vara själv, ovan att tänka på någon annan och innan jag hann säga något föreslog han att vi skulle gå ut när jag kom tillbaka från Brisbane. Så kommer det inte bli.

En gammal vän gick igång på min kamera. Det hela var sött och han är fin. ”Jag förnekar inte att du är het i din svarta outfit” sa han. Han tittade på min klänning men antar att han pratade om min svarta kameraväska.

No comments: