3.18.2008

Tvärtomdag

Matbilderna är tagna, men jag har ingen aning hur de blev. De är kvar på labbet för upphämtning i morgon. Jag kom in tidigt till studion i morse och började montera blixtar, softboxar och släpade fram de plågsamt tunga 5x4 storformatskamerorna. Stativ upp, kamera på av en senare modell än de jag tidigare har använt. Gick och hämtade objektiv att montera när jag tvärstannade framför kameran. Vände mig om och monsieur skakade på huvudet. Han ser allt. Oh, sa jag. Det underlättar att ha kameran vänd i rätt riktning.

Man laddar film i komplett mörker och när jag hade laddat skulle monsieur dubbelkolla eftersom det var första gången jag gjorde det. Jag hade vänt filmpappret på fel håll. Tvärtomdag sa jag i mörkret. Det kom inget svar.

4 comments:

Peter Madison said...

Learning by doing! :)

Järnladyn said...

Eller: Man lär av sina misstag. ;)
Spännande, verkligen.

- Lilltanten - said...

Intressant och spännande att följa din vardag. Man lär av sina misstag och om man inga fel gör så gör man nog inget alls...

Anne said...

Peter, ehepp.

Järnladyn, ingen omtagning. lättnad

Lilltanten, ja det är också ett sätt att se det. gillart.