11.26.2007

Soft men intensivt

Helgen har tillbringats på byrån där Nils arbetar och det har varit en soft och samtidigt intensiv helg med lysande musik. Vi har presentation på vårt examensarbete på tisdag kväll och vi satt i stora designade soffor i de vita lokalerna med varsin laptop i knät. När vi började i lördags hade vi idéer men inga utgjorda och uppklistrade på pannåer. (Stora plattor, vanligtvis svarta, där man klistrar upp utskrifterna). När vi lämnade byrån sent igår kväll hade vi två bra spår och två skrotade.

Sarah hade en middag igår kväll och jag och Nils satt kvar och spånade på en hemtagning (typ slutpoäng) på vårt huvudspår över en pizza. Istället blev det ett nytt spår som var hysteriskt roligt. Sedan funderade vi på om det var hysteriskt roligt för att det var mitt i natten eller för att det är kul. Jag ska testa de olika spåren på byrån i dag och sedan blir det till att samla ihop allt i kväll. Bloggandet kommer nog ligga lågt fram tills på onsdag. Men det finns texter att skriva, saker att berätta. Snart.

4 comments:

Anonymous said...

En känsla säger mig att ni är ett bra team där ni kan bolla ideerna fritt mellan Er ljusa, skarpa, roliga ideer, en del ideer förkastar ni eftersom ni finner bättre case, inte minst har ni den viktiga förmågan att skratta.

Du har rätt det gäller att prioritera det som är viktigast just nu.

* said...

kör hårt baby. det finns inget som är så jävla kul som att ha ett jobb man gillar.

egoistiska egon said...

jag hoppas det går bra och att du snart hinner skriva de där texterna!

Anne said...

Owe, tre starka viljor innebär att lösningarna diskuteras livligt, men mest trivs vi tillsammans.

*, det roliga är att en av mina kollegor sa just det om mig angående min senaste tids nattarbetande till min chef. "hon kör hårdare än vi". R&R.

Egon, moi aussi. Men nu känns det lättare.