9.06.2007

I väntan på

I natt vaknade jag av att jag skrek. Rakt ut bara sådär yrvaket och med hjärtat bultande i halsen. Det är ovanligt att jag har mardrömmar och det brukar bara komma när jag har alldeles för mycket omkring mig. Jag är van vid att alltid arbeta mycket men nu är jag mer eller mindre arbetslös för första gången i mitt liv. Just nu är det en period av väntan.

Efter ett tag somnade jag om och vaknade ett par timmar senare av att min systerdotter skrek. Rakt ut, bara sådär men i hennes fall är det inte lika ovanligt. Jag kunde ändå inte sova utan gick upp och klädde på mig och henne.

När vi kom ut i den kalla morgonluften var det fortfarande mörkt ute. Det var tyst och stilla och det enda som hördes var hennes snarkande små andetag genom vågorna nere vid stranden. Diset började lätta men solen kom knappt igenom regntunga moln ändå kunde jag inte låta bli att fota en del. Jag har inte laddat in dem än och jag misstänker kommer att vara lika grå som himlen var. Läge för svartvitt skulle jag tro.

No comments: