8.13.2007

Lata sommardagar

Varmt och kvavt över ett soligt Stockholm, svalt och snyggt längs korridorerna på Moderna. Från Skeppsholmen till Djurgården längs med vatten och svettandes triathlondeltagare. Stannade till vid Rosendahls överfulla trädgårdar för lite svalka, för att upptäcka att den vegetariska maten var slut. Gick tillbaka törstiga hungriga längs med vattnet och min vintervita hud hade övergått i rosa när vi stannade på Blå porten för mat. Satt i skuggan när regnet började falla, i sekunden efter upphörde det. Nästan Melbourneväxlingar i lata sommardag och inget ritande blev gjort.

Nu är det fortfarande tidigt men i min visual finns redan flera nya linjer. Trafiklinjer till syster om en stund ska ge tid till fler thumbnails är det tänkt.

4 comments:

smul said...

Jag var i trädgårdarna i lördags, även då var maten slut, fast inte kakorna...

Anne said...

Smul, jo kakor hade de en masse.

Unknown said...

Ja, man kan verkligen tala om hastiga väderomslag. Paraply är helt bortkastat att ta med sig utomhus, för när det väl regnar (vilket det gärna får göra så att denna fukt försvinner) håller det bara på i fem minuter. Om ens så länge.

Anne said...

Nej, paraply äger jag inte ens. Senast glömde jag ett på Section 8 en sen natt och jag kan inte påstå att jag har saknat det. Inte för att jag hade släpat det till Europa iofs.