7.02.2007

Tredje gången gillt

Susannahs avskedsdrinkar satt jag och pratade med en av mina vänner och hon berättade att hon träffade två olika män. Den första mannen träffade hon i mars och han är något av en jet set player. Han rör sig vant i Melbournes innekretsar och det är glassigt med fin våning och allt där till. Min vän var dock ganska övertygad om att han träffade andra och hennes lösning på problemet var att träffa en annan man. När vi var på Mink träffade jag den andre mannen för första gången och han hade visserligen ett bra jobb, men han kan nog ha varit en av de minst intressanta personerna jag har pratat med. Det var såklart min skärpta vän klart medveten om.

När vi sågs senast frågade jag lite fint hur det gick med männen i hennes liv. Hon berättade att hon hade roligt med den förste och att hon inte hade något intellektuellt utbyte med den andra. Lösningen? Jo, hon har börjat träffa en tredje man. Han arbetar som universitetslektor.

(Och bara som en parantes. Hon hade en gång ett långt förhållande med den man hon trodde var den rätte. Det var tills han lämnade henne för en strippa. Vi har alla olika lösningar att läka.)

5 comments:

Anonymous said...

Det låter mycket enklare att träffa en man som har alla tre egenskaperna istället för att lägga ut dem på tre olika män. För de finns, eller vad säger du Anne?

Kerstin said...

Hahahaha. Ibland är det svårt att få allt.

Anne said...

Erik: Enklare i teorin, förtvivlat svårt att hitta en sådan man i praktiken. Men det fanns en gång en man med de egenskaperna så därför säger jag ja. Det kommer att finnas igen.

Kerstin: Ja, tydligen. Något säger mig att ingen av dem kommer vara speciellt länge.

Anonymous said...

Anne: Jag är en praktiker.

Anne said...

Erik: Jag var förr något av en hopplös teoretiker, men jag har blivit bättre. Praktik är bra.