7.12.2007

Nedräkning

Jag är medveten om att bloggandet har antagit stackatoform den senaste tiden, men det har varit lite väl stressigt de senaste dagarna och nedräkningen till avfärd har börjat. I morgon eftermiddag stängs mitt bredband av, förhoppningsvis. Jag bloggar tills dess och återkommer sedan från Sverige.

Jag lyckades dessutom öka dramatiken genom att glömma plånboken i undervisningslokalen igår. Jag upptäckte det först när jag kom tillbaka in till stan och att åka tillbaka hade tagit mig nästan en timme enkel väg. Jag hade tur och en snäll kvinna tog plånboken med sig in till stan och jag behövde bara ta mig ut till Richmond. Visserligen för fjärde gången på tre dagar, men ändå bättre. Jag har aldrig glömt plånboken förut; en gång har jag låst mig ute när jag var stressad. Jag är något pedantisk av mig och tillsammans med att jag kände migränen börja närma sig avbokade jag det mesta jag hade inplanerat under förmiddagen. Det kanske orsakade viss besvikelse men jag behövde verkligen sova ut. Sedan gick jag och simmade och lunchade nere på Starbucks innan jag hade en andra lägenhetsvisning.

Det är sista plåtningen ikväll i en studio strax utanför stan. Jag ska dessutom släpa omkring på en stor inramning. Det slog mig också att jag helt har glömt bort att köpa presenter till mina syskonbarn och de kommer att förväntansfullt vänta på att öppna exotiska australiska paket. Jag vet inte hur jag har kunna glömma köpa något och jag får nog gå iväg och handla presenter nu innan plåtningen för i morgon tror jag inte att jag hinner. I värsta fall kan jag handla i Sydney på flygplatsen.

Grace hämtar upp mig vid halvåtta på lördagmorgon och kör mig till flygplatsen, vilket gör morgondagen till sista dagen. Det är fortfarande med blandade känslor även om resväskan är packad. Men jag har aldrig haft någon avsikt att stanna i Sverige och så känns det fortfarande.

1 comment:

Anonymous said...

Du har haft stressigt den senaste tiden.

Din simtur är säkert en avstressande avtivitet för dig som får dig att andas lite lugnare,

Vi får hoppas det efter en tid kommer nya möjligheter New York eller kanske Japan, kanske Melbourne igen.