7.27.2007

Middagskonversation

Den man som bjöd ut mig på middag samma vecka som jag lämnade Australien hörde av sig igen. Man och man, han är flera år yngre än jag men han lever ändå ett långt mer stabilt liv än vad jag gör. När vi träffades på en fest ett par månader sedan noterade jag att han var ovanligt uppmärksam. Men det var först samma vecka som jag skulle resa som han bjöd ut mig. Jag tänkte att han såg det ultimata no strings men kanske hade jag fel.

Han undrar när jag kommer tillbaka till Melbourne och jag vet inte vad jag ska svara. Jag berättar om Peru, trots att mina steg inte kommer att gå längs med Limas gator, även om dem skulle kunna det. Jag undviker att tala om Melbourne för jag kan inte ge honom svar. Det finns inga svar att ge när allting i mitt liv är frågor.

No comments: