7.04.2007

Bokhyllan

När jag var inne i en konstbokhandel i Fitzroy hittade jag den här boken. Vill ha! Jag blev ganska nöjd när jag såg att den fanns att beställa i Sverige också, för det är meningslöst att köpa någonting nu. Jag testvägde min resväska igår och den väger redan 18 kilo. Maxvikt är ynka 20 kg. Jag hade det mesta nere i väskan, men vet att några saker tillkommer, främst sladdar, laddare och andra tekniska prylar som dessvärre väger en del.

I bokhandeln fick jag också syn på en bok om modern konst i ett silveromslag som skimrade i massa olika nyanser. Det är en bok som jag vet att Grace har fingrat på ett antal gånger men aldrig köpt. Boken är egentligen något dyr att ge bort, men jag funderar ändå på att köpa den till henne. Hon har ställt upp mycket för mig och jag vill ge henne något innan jag reser.

Förmodligen blir det Fitzroy i morgon när jag ska plåta Deb och då tror jag nästan att jag köper boken. Det blir ett coffeetableminne från mig och med tanke på antalet caféstunder vi har haft känns det som fungerande symbolik.

4 comments:

Mård said...

man får ju ha en massa handbagage också, eller är det hårdare regler på sånt vid långa utrikesresor? Inrikes har jag kommit undan med ryggsäck och dataväska. Och annars är det nog värt att betala för den lilla övervikten, så du får med dig allt hem.

Anne said...

Mård: Ja, handbagaget är 7 kilo och med laptop, kamera och en del annat är jag nog mer än förbi den gränsen också. Jag klarar mig nog hyfsat på 20-25 kilo eftersom jag har skickat en del saker redan.

De har blivit petigare med allting på flygplatserna känns det som. Att springa omkring med läppstift i en liten plastpåse inför säkerhetskontrollen känns lika dumt varje gång.

Anonymous said...

Låter som en intressant bok, graffitiboken.

Anne said...

Jag har en svag punkt för street art. Lätt att ha.