6.25.2007

Band

Caroline var här igårkväll och vi satt mest framför datorn och photoshopade. Hon hjälpte mig att gå igenom bilder och gav förslag på förbättringar från studiobilderna. Jag har bestämt mig för att framkalla bilderna och trycka dem på papper. En vän som arbetar med bokbinderi har erbjudit sig att binda min folio i avskedspresent. Det är ett erbjudande jag inte tackar nej till.

Jag gav Caroline mina stora kuddar och ett par svenska böcker. Lägenheten har sakta börjat tömmas på mina saker. Tavlorna är borta, kuddarna är borta och bokhyllan är tom. I garderoben hänger några stackars kläder och jag varierar nu mellan två par byxor och två kjolar. Av någon anledning har jag tre klänningar att välja mellan, trots att det är för kallt att ens tänka på klänning. Jag har alltid varit svagare än svag när det gäller klänningar.

Det är omöjligt att inte bli lite vemodig när jag snart reser. Caroline och jag har umgåtts mycket och det är alltid tungt att lämna vänner och veta att det kommer att dröja innan man ses. Australien är förtvivlat långt bort, på samma gång som det bara är ett dygn iväg. Jag vet att det är mina vänner jag kommer sakna mer än något annat.

No comments: