5.09.2007

Ljus i hundrapack

Värmeljusen var nästan slut i min ljusstake och jag gick bort till skåpet för att hämta fler. Förvånat upptäckte jag att den första hundrapacken redan var slut och jag fick fortsätta på den andra. Uppenbarligen köpte jag för få ljus sist jag var på IKEA och det är inte länge sedan jag var där, bara 18 dagar för att vara exakt. Det blir en fem ljus om dagen eller egentligen sex men det låter jag bli att skriva eftersom jag får in läsare som tror att de kan läsa om sex här annars. Då blir det som den gången jag skrev att det var ”sex deltagare" på kursen. Hade de haft lite bättre stavning och skrivit ”sexdeltagare” hade det förmodligen träffat rätt, men det är en annan sak.

Anyhow, jag borde verkligen ha köpt fler ljus och nu får jag ta mig till IKEA igen i nästa vecka. Igår skrev jag att det fortfarande fanns ljus. Om inget annat verkar jag just nu kompensera med yttre ljus.

2 comments:

Peter Madison said...

Tänk att Ikea går så bra när det oftast är just värmeljus man förknippar med det företaget... De måste sälja djävulusikt mycket värmeljus...:)

Anne said...

Det tror jag också. Jag har aldrig varit på IKEA utan att ha köpt en massa värmeljus. För oss utlanssvenskar är förstås matavdelningen icke att förglömma.