4.12.2007

I väntan på solsken

Efter rastlös väntan blev det äntligen morgon och ljuset började komma in. Jag var mer än redo att bege mig ut med min kamera. Jag började gå upp längs Flinders Lane och himlen blev visserligen ljusare, men någon sol kom just aldrig fram. Det regnar aldrig i Melbourne (nåja) men just i dag låg det ett tjockt dis över stan. Jag lät mig dock inte avskräckas, även om jag kanske borde ha gjort det.

Jag hittade en ny gränd vid Little Bourke Street med massa fina målningar som jag inte hade sett tidigare. Problemet var att halva väggen täcktes med stora soptunnor. Jag stod argt och tittade på tunnorna och övervägde om jag skulle flytta på dem eller inte. Kom fram till att jag definitivt inte tänkte ta i några snusktunnor och var på väg att gå när a knight in shining armor dök upp. I form av en lokalvårdsförare. Efter han hade tömt tunnorna i sopbilen satte han snyggt tillbaka dem mot andra väggen och jag kunde ta mina bilder i lugn och ro. Eller inte riktigt, för oh my som det stank.

No comments: