11.23.2009

Husmanskost

Vi tog bilen ut till IKEA för att fixa ett par lampor till vernissagen och jag stannade till i mathörnan. Jag plockade hastigt åt ett par saker och Suzy stannade framför kyldisken. ”Jag tar den här” och höll i en Kalles kaviartub. Jag frågade om hon hade smakat det tidigare ”Nope”.

Jag försökte förklara att det är som vegemite, om man inte har vuxit upp med det är det nog inte något man direkt tycker om. Fast det fick henne såklart att vilja testa det desto mer. ”Så jag lägger på det direkt på det rostade brödet?”, frågade hon. ”kan man väl, men kanske bättre på en äggmacka och inte så mycket ”.

Vi gick vidare och hon höll upp ett choklad och frågade om det var gott, "ok", sa jag. Hon lade tillbaka det, fick tag i en påse salta fiskar och ”oh, vad är det här?” och lade genast ner den i korgen.

Kaviar och saltlakrits. Jag har en känsla av att jag kommer få höra mer om det här i morgon.

2 comments:

* said...

hihi..

Miss Upsey Daisy said...

Sådant där är kul. Vegemite är inte så gott...