2.16.2008

Some things never change

Vi grat nar jag lamnade Melbourne. Vi borjade grata nar Grace hamtade upp mig pa flygplatsen. Hon ar den av mina vanner som ar mest lik mig sjalv pa sa manga satt. I bilen var det ny indiemusik men lika hogt som sist. Some things never change och kaffemuggarna fran Atomica star staplade och avslojar morgonrutinerna. I morse gick vi i sommarvarmen upp langs med Flinders Lane i hoga klackar, stora morka solglasogon och nya sommarklanningar. Hon pa vag till galleriet dar hon arbetar: jag till dagens forsta lagenhetsvisning.

Jag bor i Graces gastrum for tillfallet och jag har det oforskamt bra i hennes designade hus. Hon kopte det for ett par ar sedan, blaste huset och inredde det med italiensk elegans. Min narvaro paverkar hennes datande och jag behover mitt eget. Min gamla underbara lagenhet pa William Street ar borta men eftersom jag mest kommer vara i Carlton gor det inget. Jag var och tittade pa en lagenhet i China Town precis. Petit men det ar krypavstand till nagra av mina favoritbarer. Men bo i ChinaTown? Kanske. Har ett par visningar i Carlton och Fitzroy sa vi far se. Det hade gjort mig lugnare om jag hade mitt eget och nar jag borjar pa mandag kommer jag ha svarare att ga pa visningar. Dessutom borjar jag fa Internetabstinens.

2 comments:

* said...

jag älskar också melbourne, tack vare dig. och jag ser hur lycklig du är, jag ser det mellan raderna.

Anne said...

ja, jag ar nog det mitt i allt kaos att fa till en vardag.