5.25.2012

Ljus

Jag tror jag hade glömt hur mycket jag saknat ljuset, värmen, att kunna gå ut utan lager på lager på lager, att bara sitta ute sena sommarkvällar bland vänner. Jag hade glömt. Var i Köpenhamn och såg Gursky; han hade lekt lite med mode för första gången. På sitt sätt. Jag plåtade ett par tjejer från svenska Top Model, några bilder ligger uppe på fotobloggen.
Jag fick min nya kamera i dag. Det gör mig minst lika glad som värmen och i morgon är det bröllop med nya kameran. Dubbel lycka.
En annan som är synnerligen lycklig är min vän Mike som vann ett fotostipendium på 10 000 dollar för att göra en dokumentär. Tydligen skrev han att han skulle pilgrimsvandra genom Spanien och dokumentera sin resa. Han förväntade inte att vinna, då hade han hittat på ett annat projekt. Han är inte den atletiske typen, alls. Tänk lång smal indiekille med grymma bilder.

No comments: