11.24.2011

Tre korta som jag tänkt på, men inte skrivit

1. Bon Ivers spelning som trots hemska Hovet gjorde en magisk spelning och jag ryser bara jag tänker på det.
En av mina vänner träffade Justin före Emma och har ett foto tillsammans med honom från en bar i England. Fusk.
Mest tycker jag om de drömska partierna hos Bon Iver i kombination med en närvarande intensitet eller något. Lite otippat var det en hel del skrällande gitarrer och män som rockar och man ler lite överseende åt de partierna på samma sätt som när ens älskade gör något ocoolt. Man ler lite i smyg men kärleken är villkorslös, ungefär så.
2. Jag är fri igen. Jag sade upp mig från det tillfälliga arbete jag hade. Nu är jag egen, frilans och det känns underbart. Utställningen börjar i morgon. Fotojobben har trillat in och redigeringshögarna är höga och jag kunde inte vara gladare att få ägna mig helt åt fotograferandet.
3. En av mina gamla fotokursare, som i dag bor och arbetar som fotograf i Bangkok, har skickat en inbjudan till sitt bröllop i början av nästa år. Hade varit roligt.
En annan av mina fotokursare har blivit prinsessa i Indonesien. Det märkliga var att det var hon som var högadel, men att hennes titel aktiverades först när hon gifte sig. Melbourne var hennes möjlighet att leva ett ”vanligt” liv och hon var mån av att inte visa sin bakgrund. En lite tystlåten vänlig tjej som alltid var elegant, också i sneakers och jeans, alltid korrekt men inget som visade att hon var prinsessa. Inte förrän John berättade det i alla fall.

No comments: