10.09.2010

Perhaps perhaps perhaps

Det var första gången jag satte nyckeln i dörren, larmade av och var ensam i studion. Alla 140 kvm av parkett och vita väggar. Studion hade jag riggat dagen innan så jag testade mest av ljusen, plockade upp kameror och ordnade i köket.

Det var så tyst, nästan ödsligt utan det vanliga ljudet från blixtar som går, mobiler som ringer och datorernas knappande. Tyst. Och någonstans där stannade jag till tittade ut över studion, min studio också, mitt skrivbord, sminklogen, klädställningarna och plötsligt var det så verkligt. Det var hit jag ville komma. Självklart är det mycket kvar och jobben kanske inte regnar över mig, men jag har att göra.

Jag har en tendens att gå igenom livet och tycka att allt går för långsamt. Tänkte på ett samtal igårkväll med en vän som köpte min gamla 400D. Det var min första systemkamera, inköpt för 3,5 år sedan. Egentligen kanske det inte är så långsamt, egentligen har det kanske gått ganska fort.

Gick bort till stereon, skruvade upp ljudet till Doris och sjöng högt i tystnaden, överdrivet, för mycket. Sedan ringde mobilen och modedockan anlände. Vi har plåtat vår-, och sommarkollektionen.

4 comments:

Emma said...

3,5 år är ganska fort. Tänk på allt du har hunnit under de åren!

Anne said...

och ändå vill man alltid mer?

becca said...

den där otåligheten. känner igen. men det som alltid slår mig med dig och din blogg är att du bestämmer dig, gör och sen alltid ser den röda tråden när du tagit dig igenom. jag fascineras och inspireras av det. det drivet.
och när jag läser återblickar av det här slaget slår det mig också hur länge jag har följt din blogg.
kram.

Anne said...

Så glad jag blev när jag läste din kommentar. Kram!