5.17.2010

"If you have to travel alone, travel in style"



Älska. Önskar min lägenhet såg ut mer så. Det gör den inte, inte ens i närheten och nästa månad lär jag få ta tag i det när jag kommer hem från Grekland.

Mellan 7 och 8:e avenyn i NYC, mellan 38-40:e gatan ligger garment district (ibland fashion district) med tygbutiker, knappbutiker, fjäderbutiker och jag var smått extatisk när jag gick mellan de trånga raderna och lät fingrarna svepa längs tygerna. Okej, vissa, inte de som kostade 3000 kr metern.

Istället prutade jag i bästa torganda och fick med mig 10 meter vitt sidenaktigt tyg, som nog får bli gardiner, eller sängöverdrag, har inte bestämt mig. 4 meter glansigt guldtyg, som jag egentligen inte tänkt köpa alls men när jag fick det som var kvar på rullen för 80 kr kunde jag inte låta bli. Och sedan ett rosa sidentyg med svart broderi som nog ska bli en cocktailklänning, massa tyll, sammetsband, påfågelsfjädrar och knappar. Älska. 

Här är en bra site till affärerna i Garment District, inte helt ny, men i huvudsak funkar den.

PS. Jag lade upp en del bilder från LA här.

1 comment:

inte skyldig said...

aw man! jag vill också resa!