1.05.2010

Vad ska vi se nu då?

Huvudvärken börjar äntligen släppa efter ett par dagars intensivt molande, helt oförtjänt. Eller kanske för lite sömn och för mycket tankar. Ironiskt när man är ledig. Fast det är just det; jag börjar bli trött på att vara ledig.

Jag har städat, tvättat och sorterat. Igen. Försökte se en modeutställning på moderna men kom på att de har stängt på tisdagar. Jag har träffat vänner, men många är bortresta. Jag har sett allt som går på bio. Spank me, men ja, jag erkänner och något pinsamt. Det är bara att konstatera att jag aldrig varit mer rastlös.

Did you hear about the Morgans? Snäll. Småputtrig, men samtidigt platt, ingen passion, ingen dramatik. Uselt manus.

Sherlock Holmes. För mycket. Jag gillade inte, mer än att titta på Jude Law. Och Downey som spelar skjortan av alla.

Avatar - ja, en gång. 3D.

Twilight Saga: New Moon. Well, jag gick hem och läste serien efter att ha sett filmen för jag ville veta. Jag gillade fjärde boken. Sköööld.

Where the Wild Things Are. Ja. Älska Spike.

2012. hm, erkände jag just att jag sett den? Vad ska man säga? Emmerich gav oss Independence Day och här var en till. Utan utomjordingar.

Lovely Bones. Jag köpte boken direkt. Och var oerhört besviken på att Sebold misslyckades så fullständigt med en sådan fantastisk idé. Det saknas koppling mellan den döda och den levandes värld, som att den mördade flickan inte är intresserad snarare än oförmögen att vara del av den reella världen. Vet inte, köpte inte. Filmen var bättre, men inte bra.

1 comment:

moi said...

gott nytt år Anne!