11.16.2009

Glädjedans

Det var lite som att följa en live twitterström genom kvällen och natten medan Suzys dator hamnade under PC-männens händer. Den innehöll det mesta, drama, ångest, svarta stunder, alkohol och små triumfer. Män har en tendens att skruva sönder saker, tycka om att titta på delarna; Suzy lät inte alls lika imponerad när hennes Mac låg sönderplockad över golvet.

När inget annat fungerade, åkte hårddisken ut och de körde vidare till nästa PC-vän som satte igång med att överföra data. Någonstans långt efter att jag somnat och förvirrat inte visste vilken av mobilerna som ringde, såg jag till slut glädjedansen om att samtliga filer till examensarbetet var räddade. Det är inte bara bilderna som är räddade; det är utställningen och examensbevis för hennes del och jag är så glad att det ordnade sig.

6 comments:

Mård said...

Vad skönt! Detta var det första jag kollade när jag slog på datorn nu på morgonen. Man förstår ångesten så väl. Hurra för män med flinka fingrar!

Anne said...

Min syster sa precis samma sak när jag pratade med henne i dag. Jag har själv suttit och säkerhetskopierat filer i kväll och städat skrivbordet på datorn.

Visserligen har jag allt uppbackat på två olika hårddiskar, men det finns alltid några saker som förändras och det känns tryggt att veta att allt finns säkert förvarat.

Miss Upsey Daisy said...

Skönt att det löste sig. Vilken katastrof annars..

Anne said...

Verkligen, var helt orolig för hennes skull. Nu börjar festandet i morgon, eller vi har tjuvstartat redan.

Pernilla said...

Yay! Efter egna datorhaverier kan jag bara glädjas! Alltid, alltid back-uppa ALLT viktigt!

:-)

Anne said...

Såklart, ett misstag man bara gör en gång. Men timingen är helt osannolik.