6.23.2009

Mästerkockarna

Pojken nedan släppte av mig för ett par timmar sedan medan han skulle vidare och göra ett andra gig för kvällen på en annan klubb. Vi var uppe på Comics Lounge tidigare ikväll där det var amatörkväll för ståuppare. Inte för att han är det, han skulle leda showen, men sedan blev det ändringar och han avslutade första akten med nytt material istället.

Har inte tänkt på det tidigare, men det är klart att ståupparna inte testar nya skämt för första gången inför en fullsatt publik. Ikväll var det en hundra personer istället för femhundra, men framförallt var det en vänligare stämning och några av de oetablerade komikerna som gick på var en aning skakiga och stämningen bakom scen var ängslig. En del skämt gick hem, andra inte.

En irländsk ståuppare pratade om Mästerkockarna och frågade om det fanns några fans i publiken. Kände mig lätt träffad när han drog massa skämt i anknytning till serien och jag skrattade nog lite för mycket. Jag får redan utstå pikar på universitetet eftersom jag stänger ner datorn i förtid på kvällen för att hinna hem till programmets start. Det är illa, jag vet, men det är bara ett par veckor kvar tror jag.

Igår var de tvungna att döda, skära upp och laga till en levande fisk. Ewww, Julie började gråta, men serverade sedan den bästa fisken. Ni förstår det här är dramatik på hög nivå, eller ok, kanske inte, men det går inte att sluta titta nu.

2 comments:

åsa said...

Vist är det irriterande när man fastnar i något så totalt. Även fast men egentligen inte tycker det är bra så sitter man där klistrad varje kväll.

Anne said...

Åsa, fast det är just det som är det värsta, att det är lite bra ändå. Och nu börjar nästa avsnitt strax, woho.