3.16.2009

Sure there's a great story

Från och till Kniven

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
sure there’s a great story behind that

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luft.

3. Vad såg du senast på TV?
Ser aldrig på TV. Senast var i Sverige, förmodligen DVD-något.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
midnatt

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Lily Allen från datorn, tågen som passerar nedanför, klockan från väggen

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
För ett partre timmar sedan, gick hem från studion efter en kvällslektion

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Ratatat spelar på Corner Hotel och bestämde med en vän att jag ska köpa biljetter i morgon om där finns några kvar.

8. Drömde du något inatt?
Drömde om min systers hund när jag vaknade, som att han var där, följde med mig när jag gick upp och gjorde vid frukosten. Satt bredvid vid min vänstersida, lade hakan mot mitt ben när jag åt.

9. När skrattade du senast?
Thea som dansade som en galning när vi testade en ny strobist flash (massa blixtar i täta intervaller som skapar slow motionliknande bilder, typ)

10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Post-it lappar i rosa och orange, två stora speglar och två töntfula blommålningar som kom i den möblerade lägenheten (och som jag aldrig skulle köpa).

11. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Livet är konstigt

12. Vad tycker du om den här utmaningen?
Visst, blir andra vinklar än vanligt.

13. Vilken var den senaste filmen du såg?
Ghost Town och Kill Bill på flyget till Australien

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Tid. Att skriva. Att berätta. Att resa, kunna hälsa på familj och vänner så ofta jag vill. Resa, träffa människor, skriva, fotografera och berätta.

17. Berätta något om dig själv som folk inte vet om:
Jag kan vara tyst nästan försvinna i ett rum, inte vilja ta plats alls, bara lyssna och observera. Jag tycker relationer är jobbigare än de är roliga. Jag blir provocerad av människor utan etikett, men visar det inte utom när jag var irriterad på en man och sa ett ”och för övrigt håller du glaset fel” i en ton full av förakt varpå han tittade tillbaka i ett förvirrat ”Jag? Vad?” med en blick som totalt gick igång på orden. Så man skrattar istället, tillsammans.

18. Tycker du om att dansa?
Jag har alltid dansat men allt mer sällan på dansgolvet. Jag vill verkligen komma igång med dansen igen och packade ner dansskorna i väskan med till Australien.

19. George Bush?
Min lärare plåtade honom och gick in med en 50mm nära hans ansikte och när han fått bilden blinkade Bush mot honom. Min lärare berättade det här när han inte tyckte att jag inte hade tagit plats och fotograferat nära nog. ”Just get the damn pictures”, sa han och höll fast min blick. Det är så man blir Black Star-fotograf; han är det.

20-21.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Ni vet Charlotteavsnittet i Sex and the City, alltså hemligt men ja, jag vet. Om det blir en flicka. Och nej, en ännu okänd man har ingenting att säga till om. Något ska man som kvinna ha för att ha fött den/dem.

22.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Såklart.

2 comments:

* said...

vad fint du gjort om här. superfint.

och ett stort hahaha, du hade nog fått spel på mig och min sk etikett. för jag har ingen. men jag tror att det du gillar mig ändå. du dras till mig som en nattfjäril till ljuset. :D

hoppas du har haft en bra men jäktig dag. du är fin.

Anne said...

Ja, jag gillar dig ändå och du är också fin, med eller utan etikett.