3.14.2009

Prestationspress

Hon beskriver det så bra. Jag tror alltid jag får anstränga mig med att hålla balans mellan att prestera och att må bra. Jag är en rastlös själ och jag trivs bäst när det händer mycket runt omkring mig, men jag har en tendens att bli helt uppslukad av det jag arbetar med och ibland glömmer jag bort mig själv.

Jag har blivit bättre på att släppa och den här veckan har jag sagt nej till tre jobb (plåtningar) som låg utanför utbildningen. Det var saker som inte var optimala, men som kunde ha varit bra för folion, fast inte för mig.

Dags att vara snällare mot sig själv och prioritera bland saker som måste göras, välja in mer saker som gör livet roligare och någonstans komma ihåg att också prioritera sig själv.

4 comments:

Anonymous said...

Jo jag vet !

Det bra att du försöker prioritera så att Du själv mår bra,

Det ökar möjligheterna för att du skall orka med allt som du vill uträtta.

Sköt om dig det är viktigt.

Anonymous said...

Jo, visst är en blandning av det goda med lite tid för distans och njutning till det som varit ett bra recept. Självinsikt till detta är första steget i rätt riktning. Mao är du på rätt väg... // TS

Anne said...

Owe, jag mår utmärkt, tänkte att det ska fortsätta så.

TS, enkelt på pappret, ändå svårt att hinna med, eller?

Anonymous said...

Menar du tid för distans och njutning?... Tja, jo visst, men har man lyckats få en lite högre nivå av självinsikt skapar man tiden. Tycker det låter som du hittat till den nivån och skapat tiden... för ett tag iaf. Inte illa det, eller hur? Hittat den en gång är den lättare att hitta nästa gång. Good for you :)