3.30.2009

Fågel Fenix

Min systerson fyller år och han hade fått en fågel Fenix i present så jag började berätta om den magiska fågeln, blandade in lite Harry Potter och tårar som läkte sår, fjädrar som föll, brann upp och hur en ny fågel föddes ur askan. Han lyssnade med spända öron och när jag slutade sa han att det var precis en sådan magisk fågel han hade fått.

Jag fyller år i nästa vecka och har hållit på att ringa och ordna bokningar på restauranger och barer. Full energi på att hitta rätt ställe, ska vara trendigt, men inte med för långa köer, uppklätt men inte för uppklätt så att vänner som inte gillar att klä upp sig kommer in, lugnt så att man kan prata, inte för lugnt så att man kan dansa och samtal fram och tillbaka. Vi har letat upp nya klubbar i mörka gränder men när jag hade bestämt mig så blev det ändå inte som jag ville och allt jag kände var ett ”jag har inte lust att ha en stor fest, orkar inte fixa, hinner inte. Som en trött fågel Fenix firar jag hellre med mina närmsta vänner . Ur askan blir det garanterat stora vilda fester längre fram.

No comments: