1.01.2009

Vi börjar i dag

Det går på halvfart, som att dansa med ena klacken av. Jag gjorde det en nyår för flera år sedan, bröt klacken på pumpsen. Glittriga skyhöga platåpumps som inte riktigt höll för dansgolvet. En annan nyår var det någon som kastade in en nyårsraket på dansgolvet och den brände ett stort hål i ryggen på min nya klänning och huden för den delen också. Ingen dramatik i år. Drack champagne i ett ändlöst fyrverkeriregn som blinkade och glittrade mot frosten och tänkte framåt.

Två fyrverkeri att minnas. Ett från gymnasiet med en söt ung man från Eskilstuna. Han lade armen om när fyrverkerierna började; jag lutade huvudet mot hans bröst. Det är en evighet sedan, men det var sött så jag minns. Efter tog han bort armen och sa att han hade flickvän. Oh well.

Fyrverkeri nummer två kommer jag inte längre ihåg vad jag tänkte skriva. Men här är ett annat jag minns. Melbourne för ett par år sedan. Middag med sjöutsikt i Port Melbourne, sedan vidare till ett penthouse party i innerstan. Minns att jag fick tränga mig igenom folkmassorna som belägrat området utanför mitt hus på väg till hans för att se fyrverkerierna. Istället kom jag fashionable late och lyckades precis komma i tid till att skåla in året på den stora terrassen med fantastisk utsikt. Det slutade inte mycket bättre än det första fyrverkeriet, men utan flickvänner eller pojkvänner och det kan ha varit jag som tog bort armen om den någonsin var där. Oh well.

Nytt år. Nya människor. Nya projekt. Mycket är inbokat och det kommer att bli ett intensivt år. Det ska göras saker och jag hoppas att det blir ett bra år. Men mest av allt hoppas jag att det blir ett roligt år. Gott nytt år. Let’s make it a good one.

8 comments:

Anonymous said...

Ja, let's! :-)

Hör av mig när jag kommit på plats i nya staden och lägenheten. Kram!

egoistiska egon said...

gott nytt! :)

Fredrik said...

Det blir vad man gör det till, även om man inte alltid styr över allt som händer.

Gott nytt således.

Miss Upsey Daisy said...

Gott nytt! Jag tror 2009 kommer bli toppen! kram

MissMagicGirl said...

Hoppas du får ett riktigt superår!

Laanna said...

Gott nytt år Anne! Hoppas alla planer går som du vill:)

Peter Madison said...

Vi tummar på att det här året blir galet bra å kul!

Anne said...

Tack, och gott nytt år!

Pernilla, lycka till med flytten.